Концепція AC Logistic

Концепція AC Logistic

Понеділок день цікавий, тому почнемо теж з чогось неймовірного!
Сьогодні поговоримо про гіганта, але не в одному обличчі, а у нереальних масштабах! Мова піде про гіганта перевезень — FedEx Express!

Розмова буде довгою, тож беріть чай, вмощуйтесь зручніше і погнали!

Концепція того, що згодом стало Federal Express, прийшла Фреду Сміту в той час як він навчався в Єльському університеті. На занятті він представив роботу, в якій стверджував, що в сучасному технологічному суспільстві час мала набагато більше значення, ніж гроші, ніж коли-небудь раніше, і з появою мініатюрних електронних схем, дуже маленькі компоненти стали надзвичайно цінними. Він стверджував, що споживче суспільство все більше потребує масове виробництво електронних виробів, але ефект децентралізації, якими викликаються цими пристроями, заподіює виробникам дуже великі логістичні проблеми. Сміт вважав, що необхідна швидкість доставки може бути досягнута тільки за допомогою повітряного транспорту. Але він вважав, що система повітряних вантажоперевезень США була настільки негнучкою і загрузла в бюрократії, що він був абсолютно не в змозі здійснювати досить швидкі поставки. Крім того, вантажні авіаперевізники США були невідповідними для цієї ролі. Її система залежала від співпраці між компаніями, так як кооперація була часто необхідною для доставки вантажу з пункту А в пункт Б та компанії в значній мірі залежали від экспедуючих компаній, щоб ті заповнили вільне місце і виконали доставку «до дверей».
У своїй праці Сміт запропонував нову концепцію — один перевізник несе відповідальність за частину вантажу від пункту відправлення до точки одержання, оперуючи своїми літаками, складом, розміщенням станцій і розвізників. Для забезпечення точності сортування та диспетчеризації кожного елемента вантажу, перевізник буде літати з усіх своїх забірних станцій до центральної розподільчої базі, де всі операції будуть контролюватися. Він віддав роботу професора, який оцінив її в «C». Незважаючи на думку професора, Сміт не відступився від ідеї.
Сміт заснував Federal Express Corporation в 1971 році.
Federal Express встановив свою першу поштову скриньку у 1975 році, що дозволило клієнтам відправляти пакети без звернення в місцеве відділення компанії. У 1976 році компанія стала приносити прибуток при середньому обсягу 19 000 посилок в день.

Швидке зростання.
Закон про авіаперевезеннях 1977 року (Public Law 95-163) зняв обмеження на маршрути, якими оперують універсальні вантажні авіакомпанії і дозволив Federal Express придбати свої перші великі літаки — сім Boeing 727-100. У 1978 році компанія здійснила IPO і була зареєстрована на Нью-Йоркській фондовій біржі. У наступному році вона стала першою вантажною компанією, яка використовувала комп’ютерні технології для управління посилками, запустивши «COSMOS» (Client — клієнти, Operations — роботи і Services — послуги Master — спеціалізована Online System — онлайн-система), центральну комп’ютерну систему для управління людьми, посилками, транспортними засобами і погодними умовами в режимі реального часу.
У 1980 році Federal Express почав операції в ще 90 містах Сполучених Штатів. У наступному році компанія представила доставку листів «за ніч», щоб конкурувати з US Postal Service’s Express Mail.
Продажі Federal Express перевищили $1 млрд вперше у 1983 році. У тому ж році компанія представила ZapMail, послугу факсу яка гарантувала доставку до п’яти сторінок менш ніж за дві години за $35. ZapMail пізніше стала величезним провалом для компанії, вартістю в сотні мільйонів доларів[10].
У 1986 році компанія представила «SuperTracker», ручний сканер штрих-кодів, який застосували для вантажоперевезень перший раз.

Епоха FedEx.
У 1994 році Federal Express була перейменована в «FedEx», абревіатуру, яка до цього була неофіційною. У тому ж році відкрила FedEx Fedex.com як перший веб-сайт, який дозволяє відстежити вантаж в режимі онлайн, що дозволило клієнтам вести бізнес через Інтернет. У 1995 році компанія придбала повітряні маршрути з Evergreen International щоб почати операції в Китаї, і відкрила Азіатсько-Тихоокеанський центр в Subic Bay International Airport на Філіппінах. У 1997 році FedEx відкрила свій центр у Fort Worth Alliance Airport і в 1999 році відкрився Європейський центр в Charles de Gaulle International Airport у Франції. У 2000 році компанія офіційно скасувала назва «Federal Express» взамін на «FedEx Express», щоб відрізнити служби експрес-доставки від інших послуг, пропонованих своєю материнською компанією FedEx Corporation.
У 2001 році FedEx Express підписала 7-річний контракт на транспорті експрес-пошту та рекомендовані листи для United States Postal Service. Цей договір дозволив компанії FedEx встановити поштові скриньки в кожному поштовому відділенні USPS.
У грудні 2006 року FedEx Express придбала британську кур’єрську компанію ANC Holdings Limited за 120 мільйонів фунтів стерлінгів.

Економічний спад.
Рецесія кінця 2000-х років сильно вдарила по материнській компанії FedEx та її відділення Express. Багато компаній, які шукають способи, щоб заощадити гроші, зупинили відвантаження або перейшли на більш дешеві альтернативи, такі як судноплавство. FedEx Corporation оголосила про великому скороченні обсягів FedEx Express, включаючи списання частини своїх старих і найменш ефективних літаків, таких як McDonnell Douglas DC-10 і Airbus A310. FedEx також оголосила звільнення і скорочення тривалості робочого дня на деяких з своїх хабів.

Флот
Станом на червень 2016 року флот FedEx Express включає наступні літаки:
Airbus A300-600 68 шт.
Airbus A310-200/300 8 шт.
Boeing 757-200F 119 шт.
Boeing 767-300F 41 шт.
Boeing 777 Freighter 27 шт.
McDonnell Douglas MD-10-10 27 шт.
McDonnell Douglas MD-10-30 13 шт.
McDonnell Douglas MD-11 58 шт.
ATR 42-300/320 26 шт.
ATR 72-200 21 шт.
Cessna Caravan 208B 241 шт.

Всього: 649 літаків.

Джерело